Blogger Widgets Blogger Widgets

[Ania] Zdrowe szybkie dania ?

sobota, 7 kwietnia 2012

Witajcie ,
  Myślałam , że się nie wyrobię , a czasu mi zostało . Już po kościele , jajeczka , kiełbaska i inne rzeczy poświęcone - mamy czas dla siebie , więc przyszłam do was :)
  Tzw. szybkie dania opanowały praktycznie cały świat XI w. , nie wiem czy to dobrze czy nie , jednak muszę przyznać , że mi także czasem z braku czasu zdarzy się wyciągnąć asa z rękawa , pokusić się o zupki chińskie. Niedawno napotkałam się na produkty SyS . Firma SyS została założona w 1990 roku. Surowce są przetwarzane bez żadnych dodatków chemicznych, konserwantów i barwników . - tak twierdzi producent . Te szybkie i zdrowe dania bardzo mnie zaintrygowały , dlatego też stałam się testerką kilku tychże dań . Dziś zaprezentuje wam jedno z nich (a kolejne później) .


  A tym pierwszym szczęśliwcem jest :

RYŻ Z GROSZKIEM I MARCHEWKĄ

Skład: ryż długoziarnisty, groszek zielony , suszony (9%), marchew suszona (4%) , cebula prażona (cebula , olej roślinny).
Cena: 5,49 zł
Producent: SyS Małgorzata Wróblicka-Sysiak 
                    ul. Bobrowiecka 34a , 05-502 Kamionka
                    Tel. 22 757 40 88 , http://www.sysiak.pl/



Po lewej stronie widać produkt oryginalnie zapakowany i jak widać na zdjęciu poprzez "okienko" można zobaczyć zawartość pudełka. Ogólnie pudełko jest bardzo ładne i oczom miło jest na nie patrzeć . W tym kartonowym pudełku są dwa szczelnie zamknięte woreczki , a w każdym z nich po jednej porcji ryżu z groszkiem i marchewką. Według opakowania jeden kartonik zawiera w sobie porcję dla dwóch osób dorosłych (2x125 g) . Natomiast po prawej stronie widać już zrobiony ryż z groszkiem i marchewką . 
      Jak zrobić "danie w kilka chwil" ?
Producent proponuje nam wykonanie go na 2 sposoby , mianowicie sposób babci i sposób wnuka. Oczywiście jak na wnuka z XI w. przystało idzie on na łatwizne i jego sposób jest (chyba) szybszy i łatwiejszy . Mój ryż robiony był sposobem wnuka . Oto sposób jakiego ja używałam :
 1. Zawartość torebki dokładnie opłucz na sicie i osącz.
 2. Do naczynia wlej 300 ml wody (1,5 objętości dania) , wsyp opłukane danie i pół łyżeczki soli. Możesz dodać 1 łyżkę masła lub oleju.
 3. Przykryj szczelnie pokrywką , gotuj 5 minut na pełnej mocy (750 W) , następnie 15 minut na pół mocy.
 4. Dopraw do smaku. *


* Ja do doprawienia tego dania użyłam przyprawy do gyrosa :) , potrawa dostała ciut ostrzejszego smaku , ale każdy z was może zrobić to inaczej.

   Moja subiektywna opinia.
   Pomimo szybszego niż szybciej tworzenia dania , ryż był równie dobry jak zawsze (tak samo jak marchewka i groszek) . Ku mojemu zdziwieniu marchewka w dalszym ciągu miała "coś" z marchewki , a groszek "coś" z groszku. Generalnie danie (pomimo niewielkich problemów) wyszło bardzo dobre i wszystkim smakowało . Jestem  zachwycona także szybkością tworzenia tego dania , z ogromną chęcią zastąpię tzw. zupki z paczki Daniami Babci Zosi (a na pewno ryżem z marchewką i groszkiem) , a jak inne produkty ? Na ich recenzję musicie "chwilę" poczekać . 
   Ryż z marchewką i groszkiem ujął mnie i szczerze go wam polecam. Myślę , że możecie go spróbować dawać swojemu dziecku (jeśli ma więcej niż 1 rok) . Moja najmłodsza córka jadła to dziś na obiad. Potraktowałam danie babci Zosi blenderem i tadam jest obiad dla dziecka :)


Ania

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie spotkałam ich produktów, ale już wiem gdzie szukać. Muszę spróbować koniecznie szczególnie kaszę z soczewicą, bo jakoś nigdy nie miałam odwagi na kupno samej soczewicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Próbuj , próbuj , a jeśli chodzi o soczewicę to zrecenzuję zupę z soczewicy ... sama jestem ciekawa jak smakuje

      Usuń
  2. Pierwsze słyszę o takich produktach :-/

    OdpowiedzUsuń
  3. No ale moja ciekawość nie zna granic i zaglądnęłam na ich stronę, w poszukiwaniu lokalizacji :-) więc jak w najbliższym czasie będę w Carrefour to się rozglądnę :-) ale pocieszający fakt jest że maja sklep online :-) tylko trochę kurier mnie odstrasza :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Super ... a dlaczego kurier ciebie odstrasza ?

      Usuń

To jest NASZ blog i są tu NASZE opinie , jednak Ty możesz mieć SWOJĄ i nikt nie ma nic przeciwko temu . Jednak miej troszkę odwagi i nie pisz jako ANONIM :)